veckans poppojke

Nu drar jag (popjulia) igång "veckans poppojke". det kan vara någon som ser pirr-i-magen-bra ut, någon som är popig eller någon som gjort något viktigt för popen.

Först ut är älskade Krunis <3<3<3<3<3
Behövs det ens någon motivering? han har tagit mitt hjärta med storm med glittrande ögon och vemodiga sånger. han är strålande i både Laakso och som soloartist. han sjunger så att allt känns äkta och får mig att gråta med sina liveakter. markus har den rätta popsneluggen, sängkammarblicken och är bara helt underbar. Markus Krunegård.



Det är många som känner sig manade att visa upp sitt hjärta på allmän plats

men alla mår dåligt, alla mår skit
håll det där för dig själv om ditt usla liv
låt tankarna styra vad hjärtat känner
det är så att bli vuxen och bara vara vänner

- Se på mig nu, vad tycker du?



Sover hos dig på nåder
rör dig fast jag inte får det
önskar att jag bara drömde
att det var en vanlig söndag-
måndagmorgon förra året
ångrar hela förra året
ångrar att jag aldrig svarade
att jag bara lät det va

Samma nätter väntar alla
utan dig är alla kalla, långa, mörka utan sömn
du ligger med någon annan tönt

- Samma nätter väntar alla



Söker ett vindskydd, stormen är du
Tittar på kartan, vägen har varit bergig, eländig, höglänt utan slut
Jag tror på spöken och dom tror på mig
Min äldsta kompis ligger bredvid mig
Han vaknar och somnar om han är inte sån som ororar sig för sånt
Men jag ser dig överallt här och nu
Tror man tillräckligt blir det verkligt tillslut
Jag hör hur du stönar i någon annans famn just nu

- Sörmlandsleden

och sa jag att jag ska gifta mig med honom?
vi ska sitta och ha djupa diskussioner över frukostbordet. smula ner oss, fnissa. han ska se på fotboll och jag ska sucka åt det men låta honom göra det. och så ska vi ligga i vår himmelssäng och fundera ut vad våra barn ska heta. alla markus sånger ska handla om mig, men bara jag vet om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0