jag ler mot dig, för det finns ingenting som passar mig.



VECKANS POPPOJKAR: Hästpojken!
Deras första album Caligula är ett av mina absoluta favoritalbum. Deras nya ska också vara bra. Den här singeln med den otroligt fina titeln "gitarrer & bas, trummor & hat" är ju underbar i alla fall. de är popare från göteborg <3. det är motivering nog.

Så säg mig vad vi väntar på, säg mig vad du tänker då
allt vi lämnat kvar är allt förlorat,
jag  är dig tills jag ändrar mig, är dig tills jag vänder mig,
allt vi lämnat kvar är allt förlorat för.

Och jag somnar i en grav, och vaknar i ett hav.
Och faller som regn på sommarens första dagar.
Och hur livet är stolt, och känslorna ni har.
Är det samma för er som för alla oss här i Götet?
För här är livet ganska bra, ja här är benzo varje dag
och kanske lurar jag mig själv och kanske minns jag nåt från längesen

- Hästpojken



våren är kanske det finaste som finns, visst är den det?
små vitrosa blommor och hjärtan som knoppar och grus under skornas låga klackar och matt solsken i nacken och pussar på kinden.
här blåser en vind som inte verkar planera att sluta blåsa
allt är vitt och kallt och melankoliskt

vet du, lisa
jag funderar på att ta ett initiativ
att pussa honom, kanske
eller säga som det är
för vi lever väl bara en gång, visst?

(och låten du citerade påminner mig om honom. kyss mig inte, det kommer bara leda till något ont)

vårförhoppningar om regnbågar
popjulia (som skickar virituella poppussar till sin lisa)

dagens popbloggtips: är den här bloggen som skrivs av sockersöta hedvig

Kommentarer
Postat av: poplisa!

hästpojkens nya bara bor i mitt hjärta sen första gången jag hörde den och kyss honom, nu, poppuss!

2010-02-20 @ 22:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0